Monday, March 16, 2009

dah besar jangan shuffle depan rumah orang ye, nak

aiman hakim, waktu masih comel dan tak liar

malam semalam, waktu tengah sedap melayan cerita Merlin di tv3, aku terdengar lagu Pitbull yang annoying tu.gaya macam ada rave party but wait a minute, aku dekat rumah ni.dekat rumah flat pkns.ada suara orang orang berborak.makin lama makin annoying.borak kuat kuat je sudah lah, perlu ke buka muzik kuat kuat?

untuk mengelakkan kemusykilan dan sumpah seranah yang berpanjangan, aku pun pergi jenguk ke bawah.sah.ada sekumpulan anak muda remaja sedang bershuffle. "kau tengok kaki aku, macam ni, macam ni" (sambil menari). ewah ewah, ada sesi tutorial pulak.

aku berdoa dengan kuat agar bakal anak anak aku tidak akan terhingin melakukan perkara sedemikian rupa.moga mereka lebih hingin membaca ensiklopedia atau pun bermain Wii,tapi games yang berunsurkan kesihatan.

ada 24 blok flat dekat sini, depan blok aku juga kau mahu bershuffle.haish.

oh by the way, the baby in the picture is Aiman Hakim.he was such a darling then.but now he's so nakal and active.kids grow up so fast.he'll be in school before i realize it.

3 comments:

LeSScAkAp said...

honest to god...

baca tajuk pun aku gelak...

baca the whole entry mmg aku gelak gila hahahahaha

(imagining dengan ur inotanation and ur tone kan haahah)

Mc Izzy said...

zaman anak ko besar nanti maybe dah xshuffle.

zaman dah berubah.mana tau diorg zapin ke.tarian inang ke.

ko bayangkan ko tgh duduk2 jaga cuc ko terdengar lagu tradisional. Pas ko jenguk, ko nampak sekumpulan anak muda tgh laya zapin sambil bersorak2.

ish..ish....

W. Suhailaliza W. M. H. said...

hahaa izzzat!!

pi, budak kecik tu yang masa dulu mak ko jaga tu kan??
yang time cuti dulu tu ko slalu main2 nagn di yang ko tetiba ada rasa perasaan keibuan tu kan?