Friday, January 16, 2009

klinik kerajaan.

memang saya suka pergi klinik kerajaan.sebab dia dekat sebelah rumah je.3 minit jalan kaki dah sampai.lepas tu bayar seringgit je boleh dapat ubat macam2.pergi klinik swasta dia bagi panadol and vitamin C dah dua angka harganya.

teringat pula cerita Michael Moore yang berjudul Sicko tu (saya suka filem2 dia).Malaysia's Healthcare system tidak lah yang teratas sekali ( it would be France), tapi okay juga lah.kurang valid sikit kot sbb WHO punya rank ialah pada tahun 2000.maybe things are getting better in some countries.

tapi betul ke universal healthcare tu menjurus ke communism macam yang diperkatakan dalam Sicko.tapi itu Reagan yang cakaplah pada tahun 1960.America satu satunya developed nation yang tiada universal healthcare system.hmm.

i think we are all lucky.at least I can pay RM1 for consultations or blood test and drugs.
tak jadi lah nak bermastautin di New York.

4 comments:

LeSScAkAp said...

hahahahaha...

u are something else...

W. Suhailaliza W. M. H. said...

aku pun suka p klinik kerajaan..tapi kene beratur panjang le..ari tu aku p try2 ngn kakak aku masa cuti sem ri tu.. hahahaha!

bb said...

hehe...apa kata kita bukak klinik nk??

epifah said...

lesscakap: am i a cat now? haha.

elly: alah bisa tegal biasa. :P

upai: jom,ben nak jadi apa.i nak jadi kakak kat counter tu.hehe.