Thursday, December 25, 2008

yang kaya lagi menyusahkan.

disebabkan dulu aku pernah bekerja di kedai runcit,makanya,adalah beberapa perkarayang paling aku benci sebenci2 nya.

1. bila orang beli sebatang mentos yang berharga RM1.40 dan bayar guna RM 100.tambah2 lagi bila awal pagi.

2. bila pembayaran menggunakan not2 RM 100 dan RM50 itu datang berturut2 dan barang yang dibeli adalah seperti belacan (RM 1.50), air mineral (RM 1) atau coki2 tiga (RM 0.90). nasib baik lah aku memang hipokrit orangya.darah dah mendidih dekat kepala tapi boleh je lagi senyum sambil pulangkan baki 'terima kasih..' tanpa nada menyindir langsung.

ye aku tau memang ramai orang kaya dalam Malaysia ni.tapi dah kaya tu jangan lah menyusah kan orang pulak. heh.

2 comments:

Debot said...

ko tak rase orang tuh takde duit kecik ke ape ke? tah2 die tak kaye pon tp tu jek yg tggal dlm dompet die?
positif sket kaunselor.
anyway, ko register kelas mane? apesal sume kelas yg aku cube register clash kecuali kelas C? aku takmau dah C!

epifah said...

ah sudah aku sudah terlampau banyak jumpa orang begini,bukan maksud aku nak kata diorang kaya as in kaya ka-ching tu.aha.diorang nak pecahkan duit je selalunya i know.hmm aku tatau la,nana yg register kan aku. maybe klas a or b je aa kot.hehe.