Friday, June 19, 2009

sambungan varjit prem, part 2

disebabkan memori dia memori orang kira-kira, pada suatu hari bekas jiran kami menunjukkan nombor telefon ku.dia tak ada pen, kertas atau henpon time itu.tapi you know, otak matematik i guess.malam tu ada mesej berbunyi 'Salam alaikum,ini Ameer'.

pernah aku datang ke sana dengan seorang teman lelaki. dia duduk depan kami dan berkata 'ini siapa?!'.dengan nada Hitrik Roshan berjumpa Priyanka Chopra berguling guling di padang nan hijau bersama Abishek Bachan.

ada satu malam tu juga, sewaktu aku nak menuju ke kereta, dia confront aku dan berkata
"XXXX (kawan yang menunjukkan number telefon aku tu) cakap awak suka sama saya".

cis.aku berlari lari anak ke kereta kawan ku tanpa menoleh belakang.


fast forward a few months later,aku dan Ira pergi ke sana untuk makan seperti biasa.ada seorang lagi pelayan yang ramah dengan kami menegur kami dengan soalan lazim 'lama x nampak' 'mana pergi' etc2.time tu Ameer tak ada.maka aku pun tanya. 'Eh,mana Ameer?'


'Oh Ameer, dia sudah balik India.dia sudah kahwin.sekarang kerja Dubai, dia kirim salam'

jujur waktu itu, aku terkedu.

Hindustan betul woi!

3 comments:

Amir Syafiq said...

hihi.ahem ahem.

W. Suhailaliza W. M. H. said...

hahaha..adey..kat D.E 17 tu ada sorang jawa offer aku p sana, dia kata nk tanggung tikcet flight aku balik dan pbelanjaan aku kat sana. haha! tapi sbnarnye aku minat kat sorang lagi, Das yang dah pindah keje kat singapore!! miahahahaha!

*yang last2 tu, bukan btul aku ada ati. aku suka tgk je*

Hadi Kamardin said...

hahahahahaaahhaahahahahahahhaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhahahahaahaahahahahaaaaaha...